Ladrang Sobrang Laras Slendro Patet Nem
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Budi Prasetya, H., Haryono, T., & Simatupang, L. L. (2011). Habitus,Ngêng, dan Estetika Bunyi Mlèsèt dan Nggandhul Pada Karawitan. Paradigma, Jurnal Kajian Budaya, 1(2), 152–167.
Diah K, F. X. (2010). Gending - gending lringan Upacara Perkawinan Agung di Keraton Yogyakarta. Ornamen, 7(2), 59–70.
Djumadi. (1975). Titilaras Rebaban Jilid I. Akademi Seni Karawitan Indonesia, Surakarta.
Finahari, N., & Soebiyakto, G. (2017). Analisis Numerik Karakteristik Intensitas Suara Gending Jawa. Dinamika Teknik Mesin, 7(1), 7–21.
Martopangrawit, R. l. (1975). Pengetahuan Karawitan Jilid I. Surakarta:Akademi Seni Karawitan Indonesia.
Mloyowidodo. (1973). Balungan Gending Jilid I, II, III,. Surakarta:Bagian Reserch Konservatori Karawitan Indonesia
Osada, S. S. (2015). Etnomatematika dalam Titi Laras dan Irama Pada Karawitan Jawa. In Prosiding Seminar Nasional Etnomatnesia, Universitas Sanata Dharma Yogyakarta (pp. 475–481).
Prajapangrawit, R. N. (1990). Serat Sujarah Utawi Riwayating Gamelan Wedhapradangga. STSI Surakarta dengan Fort Foundation, Surakarta.
Prasetya, H. B. (2012). Pathêt : Ruang Bunyi dalam Karawitan Gaya Yogyakarta. Panggung Jurnal Seni Dan Budaya, 22(3), 67–82.
Prasetya, H. B. (2013). Mlesed dan Nggandhul dalam Karawitan Pedalangan Gaya Yogyakarta. Yogyakarta: Universitas Gadjah Mada Yogyakarta.
Purwanto, D. (2013). Permainan Ricikan Kenong dalam Karawitan Jawa Gaya Surakarta. Gelar Jurnal Seni Budaya, 11(2), 121–138.
Saepudin, A. (2012). Praktik Karawitan Daerah Lain I Karawitan Sunda. Diktat Jurusan Karawitan FSP ISI Yogyakarta.
Saepudin, A. (2015a). Laras, Surupan, dan Patet dalam Praktik Menabuh Gamelan Salendro. Resital Jurnal Seni Pertunjukan, 16(1), 52–64. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.24821/resital.v16i1.1274
Saepudin, A. (2015b). Metode Pembelajaran Tepak Kendang Jaipongan (1st ed.). Yogyakarta: Badan Penerbit ISI Yogyakarta.
Setiawan, S. (2015). Konsep Kendangan Pematut Karawitan Jawa Gaya Surakarta. Tesis S2 Program Studi Penciptaan dan Pengkajian Seni Minat Studi Pengkajian Musik Nusantara ISI Surakarta.
Setyawan, A. D. (2017). Karawitan Jawa Sebagai Media Belajar dan Media Komunikasi Sosial. Trihayu: Jurnal Pendidikan Ke-SD-An, 3(2), 78–82.
Sri Atmojo, B. (2010). Kendhangan Pamijen Gending Gaya Yogyakarta. Resital Jurnal Seni Pertunjukan, 11(1), 45–58.
Sugimin. (2013). Aneka Garap Ladrang Pangkur. Keteg, 13(1), 88–122.
Sukistono, D. (2014). Pengaruh Karawitan terhadap Totalitas Ekspresi Dalang dalam Pertunjukan Wayang Golek Menak Yogyakarta. Resital: Jurnal Seni Pertunjukan, 15(2), 179–189.
Suwandi Putri, Fikroturrofiah & Ardhi Saputri, A. (2015). Rebab Instrumen Gesek Gamelan : Analisis Hubungan Antara Posisi Gesekan dan Komponen Penyusun Sinyal Suara (pp. 16–20). Seminar Nasional Fisika dan Pembelajarannya di Universitas Negeri Yogyakarta
Widodo, Ganap, V. & S. (2017). Laras Concept and Its Triggers : A Case Study on Garap of Jineman Uler Kambang. Harmonia: Journal of Arts Research and Education, 17(1), 75–86. https://doi.org/10.15294/harmonia.v17i1.10771
DOI: https://doi.org/10.24821/resital.v18i2.2447
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.